2. Styremøte 2024, nytt styre

Velkommen til nytt styre
Referat
1, Velkommen og bli litt kjent, Alle forteller litt om seg selv. Si gjerne noe om relevante erfaringer som du tror kan være til nytte i styrearbeidet. Ønsker du å bidra mad praktiske oppgaver eller administrative oppgaver?
2b, Hvilke oppgaver utføres av personer utenom styret? Økonomiansvarlig, Spond administrering.
2c: Fordele noen oppgaver.
Ansvarlig for økonomiske søknader og inntektsbringende tiltak Roger følger opp dette videre. Husk Gjensidigestiftelsen, Grasrotandelen, Vår Energi,
Lisensansvarlig, Høres ut som Trond kan fortsette med dette.
Barneidrettsansvarlig: Gjertrud
Treneropplæring: Christopher følger opp at det blir laget et årshjul for hva vi bør igjennom på treningene. her, Sammerbeider med sportslig leder.
En liten komite for klubbklær:  Enighet om å etablere en ny komite som lager et forslag og lander klubb bekledning. Kjersti, Christoffer, lager noe og presenterer fro styret. Jone gir tilgang til klubbens g-drive filer.
Ansvarlig for politiattester. Christer,
Ansvarlig for samordnet rapportering - utført allerede, men må oppdatere ansvarlig for barneidrett og ansvarlig for politiattester.
17. mai, Kjersti
3a.
Når skal det holdes styremøter? Når to styremedlemmer synes det er nødvendig skal det avholdes styremøte. Det vil i praksis si at dersom en av dere synes vi bør sette opp et ekstra styremøte for å prate om en sak, så gjør vi det. Oppfordrer til å være tydelige. Spør om, eller foreslå at saker taes opp i styre fremfor å holde lange diskusjoner i små grupper utenfor styret.
3b:
Frekvens på styremøter. Kan vi f.eks legge en plan med noen styremøter vår og noen høst? Erfaringsmessig så bør vi ha tre møter nå før sommeren og fire til høsten. 4: Avtal dato for neste styremøte.
Neste møte, torsdag 25. april på teams klokka 20.00 til 2200
4: MSSL, å inn i HSK. Hva medfører et av muli til gheter og forpliktelser? Er MSSL en NIF registrert kllubb? I såfall må vi gjerne sjekke om det er noen regler vi må foe oss til.
Styret i MSSL har hatt avstemning og blitt enige om at økonomien i MSSL kan overføres til HSK mot at HSK fortsetter å utføre vedlikehold i MSSL
5: viktige punkter til agendaen på neste styremøte. -standardisere søknader om refusjoner for reis og deltakeravgift til ritt. -sommertur -enduroritt, testritt -rekrutteringsaktiviteter
6: Hva skjer i klubben for tida? Tar en runde på aktiviteter og planer fremover. Hva vil vi prioritere å bruke tid på?

slutt på referat
There are minutes attached to this event. Show them.
    • 18:00 20:00
      Styremøte

Velkommen til nytt styre
      Forslag til agenda for første styremøte.
      2a, Hva må vi i styret ivareta? Dele litt utdrag fra lovnorm og evt erfaringer fra tidligere styrearbeid. Kan alle gi personnummer til Jone slik at brreg kan opptateres?
      2c: Fordele noen oppgaver.
      Ansvarlig for økonomiske søknader og inntektsbringende tiltak Lisensansvarlig
      Barneidrettsansvarlig
      En liten komite for klubbklær
      rekrutteringsansvarlig, evt gruppe? Komite? Spisse mot jenter? - hvordan tenker vi rekruttering?
      Ansvarlig for politiattester
      17. mai
      Sosiale aktiviteter
      Turer
      Ritt
      Tidtakerutstyr
      Representant til forbundsting og kretsting
      representant i idrettsråd
      kontakt med sørmarkas venner
      Hvilke andre oppgaver er viktige å huske på?
      Kan flere oppgaver fordeles til ressurspersoner utenom styret?
      3a.
      3b:
      4: MSSL, ønsker å gå inn i HSK. Hva medfører et av muligheter og forpliktelser? Er MSSL en NIF registrert kllubb? I såfall må vi gjerne sjekke om det er noen regler vi må forholde oss til.

Convener: Jone Hauken