6. styremøte 2023

Styremøte nr 6 for 2023.

Vedlagt referat fra styremøte nr 5.

Saker:

1. Godkjenne innkalling. Innkalling på spnd. Fungerer fint. Fortsetter med det slik.
  2. Godkjenne referat nr 5. Referat lå med inkalling på spond. Ingen kommentarer.
  3. Status økonomi. ca 90.000 kr på konto
  4. LAM midler, Sjekke med kasserer om de er kommet. Følge med på at de kommer. Vi finner ikke info på nett om at LAM er utbetalt enda. Skal betales ut mellom 15.8 og 15.11.
  5. Status sluttregnskap Varatun: Oversikt laget av Vegard, Usikkerhet vedrørende om alle kostnader for grovshape er med i oversikten. Vi dobbelsjekker med Geir Sverre om vi har fått med alt.Vi bestiller inn ferdigplen uensett fortest mulig slik at dette kommer med i søknaden om spillemidler til kommunen. I henhold til beløpsgrense fra forrige møte.
  6. Status trenersituasjon etter tremersamling. Gruppe X ledes av Ørjan og Roger. ca fem til ni eltagere på treningene. Utfordre Christer, Rasmus og Claus til at en av de blir med i gruppe x på noen onsdagstreninger. Inkludere deltagere i gruppe X til å bli med gruppe 4 av og til.
    1. Ny Gravity gruppe for de som ønsker høyere intensitet enn det som drives i gruppe x. Gravity ledes av Trond.
    2. Vi lager TUR til Jørpeland og Tau i høst. Marita sjekker potensielt sted for overnatting. Marita eller Roger, Jone, Ørjan, Martin blir med som bindeledd mot gjengen. Jone tar ansvar for å samle ledere og finne dato.
    3. Styret er positive til å flytte noen onsdagstreninger for å skape variasjon. Odnaberg, Jans, Melshei, Oppfordre gruppetrenere til å ta initiativ til flytting av enkelttreninger.
  7. Trenerkurs. NCF. NCF oppfordrer naboklubber til å samarbeide om nok deltagere på kurs. Martin og Bjørn kan være med på trener 1 kurs. Landevei, Tereng, BMX er samme kurs. Vi sjekker med Sandnes og Sviland BMX om de har planer om noen på kurs.
  8. Intern treneropplæring tilgjengelige ekstratrenere som kan engasjeres ved ønske fra enkelte grupper. Vi lager en spond aktivitet for trenere. Trond har aktivitetsbank som kan deles.
  9. Trenerinspirasjon / ide deling. Samme som punkt 8
  10. Foreldremøte, Er det behov? Skal vi arrangerer før jul? Alternativt i kombinasjon med ny vri på juleavslutning. Evt innendørs med quiz etc.. VI utfordrer noen foreldre til å lage et arrangement.
  11. Jentesatsing. Generelt rekrutteringsaktivitet. Vi lar dette ligge til neste styremøte.
  12. Nye unge medlemmer. Skal vi opprette sykkeltest for å plassere nye unge deltagere i riktig gruppe? Dette har fingert tilfredstillende til nå i år.
  13. Klubbklær. Sendes fra gruppe til gruppe for størrelses prøving.
    1. Vi har fått pris. Trond deler prisliste.
    2. Jone lager infoskriv til foreldre som deles på spond.
    3. Bikefix klubbklær er kun til trening. Ikke til ritt.
  14. Vi har fått tildelt treningstid på Tjensvoll skole torsdager 19-20 ref e-post til dere 26 juni. En diskusjon om hvordan vi evt bruker denne i klubben kunne vært greit. foreslår å Invitere medlemmer fra 10 eller 11 år og oppover. Sjekke hva som er tilgjengelig av utstyr. Eks innebandy. HSK har innebandyutstyr. Ligger hos Martin. Vi spør om Frank kan opprette spond arrangement for innetreningene. Eksempel til hva vi kan gjøre: Oppvarming, styrke, innebandy, tøying.
  15. Styremedlemmer. Marit har ikke aktiv syklist i klubben. Kan fortsette å ivareta Spond jobben inntil videre.
  16. Samarbeid med andre lokale sykkelklubber. Vi kontakter Sandnes og Sviland BMX vedrørende trenerkurs.
  17. Fusjonere MSSL inn til HSK. Tas opp igjen med Christoffer og evt andre. Marita sjekker med Geir Sverre.
    1. Status politiattester. Ørjan sjekker og sender påminnelse

There are minutes attached to this event. Show them.
The agenda of this meeting is empty