2. Styremøte 2021

Første styremøte for nytt styre

Møtet arrangeres i møterom på Sola Arena

• 19:00 19:05
      Velkomst og gjennomgang av agenda 5m
    • 19:05 19:10
      Godkjenning av referat 5m

Referat godkjent

• 19:10 19:15
      Regnskap og budsjett 5m

Kort gjennomgang av regnskap

Speaker: Frank Sanden

Budsjett:

Disponibel saldo: - Driftskonto: 92 664,-

Disponibel saldo: - Kapital trening: 245 222,-

• 19:15 19:20
      Overgang til Spond som meldemssystem 5m

I dag bruker vi Spond til kommunikasjon og KlubbAdmin som medlemssystem. Skal vi flytte medlemssystemet over på Spond sammen med medlemsfakturering?

Speaker: Ole Petter Nordahl (Indico)

Det ble vedtatt at Frank og Ole Petter skulle undersøke mulighetene for å skifte til Spond som medlemssystem. Det må sjekkes om fakturering av familiemedlemmmer fungerer

• 19:20 19:25
      Tur og juleavslutning 5m
      • Tur til Trysil neste år
      • Planlegging av juleavslutning
      Speaker: Gry Kristin Soland (Styremedlem HSK)

Julearrangement:

Gry sjekker ut Jåtten skole eventuelt Sola Arena.

Arrangements dato:  7. eller 14. desember.

Agenda for kvelden er sykkelverksted, risengrøt. loddtrekning, og gaver til hovedtrenere.

Sykkelverksted: alle trenere og syklister kan delta! Tema for verksted i første omgang, er hvordan selv fikse enkle ting som kan skje på treninger som f.eks stein i kjede, punkteringer etc. alle deltakere på delta på konkurranse på hvor kjapt de kan bytte slange på sykkelhjulet. Hvis tid vil det også bli gitt opplæring i vedlikehold av sykkel, som hvordan justere gafler, lufting av bremser etc...

Risengrøt & saft: sjekk med Oddvar hvor de har fått grøt fra! sjekke hvem som kan være med å servere, dekke og pynte, handle. Gjennomføre lotteri.

Gaver og honnører som skal på premieres for året 2021:

- Hovedtrenere i alle 6 grupper

- De av hjelpetrenere som har vært på flest treninger - Trond sjekker statistikk på Spond

- Eventuelt andre!

Trysil tur - gjennomføres 29 juni til 3 juli:

- Trysil booking få bekreftet reservering av hyttene.

- send informasjonsmail før jul til alle medlemmene

- til neste år må vi ta høyere pris for deltakelse, eventuelt sjekke om vi kan få til noe mer dugnads innsats før turen!

Sosial opplegg for 2022 vedtas neste styremøte!

Opplegg tilpasset hver enkelt gruppe!

• 19:25 19:30
      Politisk håndtering av forslag fra Sørmarkas Venner 5m

Vi må legge en strategi for hvordan vi skal informere politiske partier og bystyret i forhold til vårt syn på trening i Sørmarka

Vi lager en mail som kan sendes ut til alle politikerne og medlemmer i klubben. Saksliste ligger ute på Stavanger Kommune.

- Mail/ oppsummering av saken sendes ut til alle medlemmer, hvor oppfordring til å fremme saken til sine "kjente" aktive politikere.

- Styremedlemmer kan sende forslag & innspill til mail til Ole Petter og Gry.

• 19:30 19:35
      Velodrom 5m

Vi har fått tildelt treningstimer trosdag mellom kl 18-20
      Trenerkurs
      Støtte til akkreditering av utøvere?

Speaker: Ole Petter Nordahl

HSK er tildelt treningstid på Sola Arena på torsdager mellom kl 18-20. Det vil bli satt opp spinning fra kl 18-19. På velodromen blir det to grupper. De yngste trener fra 18-19. De eldste fra 19-20. Det må undersøkes om vi også kan benytte styrkerom.

Dag Hodnesdal er hovedkontaktperson for denne satsningen.

• 19:35 19:40
      Tettere samarbeid med MSSL 5m

Flere av våre trenere er medlem av MS. MSSL er en ren stisykkelklubb med kun tilbud for voksne. Vi har hovedsakelig et tilbud for barn. Ønsker vi et tettere samarbeid?

Speaker: Ole Petter Nordahl (Indico)

MSSL er sykkelklubb kun for voksne! Ole Petter fremmet et forslag om å samarbeide for å få ett treningstilbud til våre voksne medlemmer + spesielt trenere i klubben.

Ett lengre løp er å se på en mulig sammenslåing av klubbene over tid. Ikke noe vedtak nå, men har blitt "luftet" på styremøte!

• 19:40 19:45
      Medlemsservice 5m

Hvordan kan vi best organisere medlemshåndtering og informasjonsflyt

Ole Petter mottar stor mengde mailer som angår alt fra spørsmål om utstyr, spond, betalinger osv.

For å avhjelpe arbeidsmengde for Ole Petter har styret vedtatt at alle mails som angår medlems håndtering el. videresendes til kasserer.

Spørsmål om treninger, utstyr opplegg osv. må videresendes hovedtrenere i de ulike gruppene.

Gruppen må rendyrke Sportslig leder rollen. Styret ønsker å gi dette vervet til Trond. Trond ønsker litt vurderingstid, men vil komme tilbake relativt kjapt!

• 19:45 19:47
      Tilskudd og søknader 2m

Mulige tilskuddsordninger å søke på

• 19:47 19:52